הבלוג שלי

מה מומלץ לאכול אחרי החזרת עוברים ?

קרן זלדמן | דיאטנית פוריות - מה מומלץ לאכול אחרי החזרת עוברים

אם את עוברת טיפולי פוריות את וודאי שומעת מהסביבה כל מיני המלצות למאכלים שישפרו את סיכוייך להרות לאחר החזרת עוברים. במאמר זה אתייחס למיתוסים נפוצים ולמידע מחקרי.

אז –

מה עוזר להשתרשות העובר ברחם ?

מה מומלץ לאכול אחרי החזרת עוברים ?

סלק ופוריות ? אננס ופוריות ? מה עדיף?

לפני שתקראי על כל רכיב בנפרד, חשוב שתדעי שהתזונה הכוללת שלך ולא רק התזונה שתאכלי אחרי החזרת עוברים היא זאת שתשפיע על בריאותך הכללית וגם על הפוריות, על הפחתת הסיכונים בהריון עצמו וגם על בריאות הילד/ה שתלדי. תזונה איכותית, מזינה וטובה תאפשר את שיפור איכות הביציות ושיפור ההזנה במקרים של רירית רחם דקה .

סלק ופוריות , האם סלק באמת מעבה רירית רחם דקה ?

בקרב מטופלות פוריות הסלק ידוע כמעבה רירית רחם דקה.

מה הבסיס לכך ומה מומלץ לעשות?

הסלק מכיל חומר שנקרא “חומצה סליצילית”, זה חומר נוגד דלקת אשר משפר את בריאות כלי הדם ולכן ישנה השערה שמשפר עובי של רירית רחם דקה .

בעוד שאין מחקרים קליניים שמצביעים כי צריכת סלק אכן מעבה רירית רחם דקה , מניסיון בקליניקה יש נשים שמעידות שאכן צריכת סלק עזרה להן לעבות רירית רחם דקה , יחד עם זאת יש נשים שמעידות שלא היה כל שינוי.

הסלק ידוע כבעל תכונות נוגדות חימצון, אנטי סרטני אם תרצו, עוזר לגוף להלחם כנגד מולקולות מחמצנות ומזיקות שאיתן גופנו מתמודד כל יום. הסלק עשיר בפולאט וברזל וככזה אפשר לשלב אותו כחלק מתזונה בריאה. יחד עם זאת איני ממליצה על שתיית שייקים ע”ב סלק או כדורי סלק.

 למה לא כדאי להגזים בצריכה?

כדאי לדעת שהאינדקס הגליקמי (מדד שמעיד על מהירות כניסת הסוכר למחזור הדם) של סלק יחסית גבוה ולכן למי שיש מדד גלוקוז (סוכר) גבולי או בנשים עם סכרת מומלץ לצרוך במתינות. כאשר אנחנו נשתה מיץ סלק, תדרש כמות של כ- 3 סלקים לפחות בכדי להפיק כוס, כמו כן כמות הסיבים התזונתיים שיודעים כמסייעים לפעילותה התקינה של מערכת העיכול ולאיזון רמות הסוכר תרד באופן משמעותי.

 כמו כן הסלק מכיל אוקסלט בכמות גבוה, אוקסלט הוא חומר בעל פוטנציאל ליצירת אבני כלייה למי שיש נטייה לכך.

אננס ופוריות , האם יעזור להשתרשות העובר ברחם ?

גם האננס מככב ברשימת המזונות שייתכן ששמעת שמומלץ לאכול אחרי החזרת עוברים בטענה שעוזר להשתרשות העובר ברחם .

היתרונות של האננס משוייכים לחומר שנקרא ברומלאין, על אף ההמלצות לאכול מליבתו של האננס, רוב החומר הזה נמצא דווקא בשורש אותו זורקים. לברומלאין יש פעילות אנזימתית וכחלק מהיתרונות שמשוייכים אליו: עיכוב היצמדות של טסיות דם, שיפור במצבים נשימתיים שונים אך כדאי לדעת שיש ביכולותו להגביר ספיגה של תרופות. הברומלאין יחסית עמיד לפירוק בקיבה, מנגנוני הפעולה שלו אינם ברורים עד הסוף, לכן לא הייתי ממליצה לצרוך כמות גדולה אחרי החזרת עוברים  ולא כמיצוי, ניתן לאכול מנת פרי כפי שהיית אוכלת באופן רגיל.

האם כדאי לשתות מיץ אננס?

לא מומלץ, פירוט על צריכת משקאות ממותקים יכולים להוריד באופן משמעותי את סיכויי הצלחת הטיפול. קישור למאמר בנושא- המזונות והחומרים שכדאי להימנע מהם בטיפולי פוריות

כדאי לדעת- לברומלאין יכולות להיות אינטראקציות עם תרופות נוגדות קרישה ולכן השילוב אינו מומלץ.

אז מה מומלץ לאכול אחרי החזרת עוברים ?

  • הקפידי ליטול חומצה פולית במינון המומלץ לך, החומצה הפולית חשובה למניעת מומים בתעלה העצבית של העובר. חשוב לדעת- לנשים עם מדד BMI  מעל 30 מומלץ ליטול מינון של 5 מ”ג. **במידה ויש לך בעיה רפואית כלשהיא יש להתייעץ עם הרופא או עם תזונאית קלינית לגבי המינון המומלץ. קישור למאמר בבלוג שלי שעוסק בתוספים לפני ההריון- מתכננת הריון? ויטמינים ומינרלים שאת חייבת להכיר – בטיפולי פוריות ובאופן טבעי
  • הקפידי על המלצות תזונה ובטיחות תזונה בהריון, לקריאת מאמר שכתבתי בנושא לחצי כאן>> מה אסור לאכול בהריון
  • משרד הבריאות ממליץ גם על צריכת יוד במינון של 150-250 מק”ג לפחות חודש לפני שהאישה מתכננת להרות, למשך כל ההיריון ולכל תקופת ההנקה. (כמובן בהתאמה למצבך הרפואי)
  • הימנעי מצריכת משקאות ממותקים וממתקים
  • הקפידי על ארוחות מסודרות, צריכת דגנים מלאים, קטניות וחלבון ממקור איכותי (מומלץ לא לצרוך כמות גדולה של בשר אדום)
  • צריכת שמנים בריאים (טחינה, אבוקדו, שקדים ואגוזים)
  • הקפידי על צריכת ירקות ופירות  (שטופים היטב)
  • הקפידי על שתיית מים בכמות מספקת
  • במידה ויש חסר בויטמין D – יש להיוועץ להתאמת מינון, בהריון מומלץ לצרוך ויטמין D גם אם אין חסר. להרחבה על ויטמין D ופוריות השפעת ויטמין D בטיפולי פוריות ובתסמונת השחלות הפוליציסטיות
  • במסגרת תכנית אישית ייתכן שתקבלי המלצות תזונתיות נוספות.

להתאמת תכנית תזונה אישית ותוספי תזונה לשיפור הפוריות צרי איתי קשר.

בהצלחה

קרן

מאמרים נוספים

קרן זלדמן | דיאטנית פוריות - הפלות ותזונה

הפלות ותזונה

יקירה, אם עברת אובדן הריון, ראשית להגיד שגם מבלי להכיר אותך אני מצטערת מעומק ליבי, אני פוגשת נשים שחוו אובדן ויודעת כמה אירוע כזה יכול

להמשך קריאה »
קרן זלדמן | דיאטנית פוריות - ברזל ופוריות

ברזל ופוריות

חסר בברזל הוא החסר הנפוץ ביותר בעולם. חסר בברזל הוא קריטי ומשמעותי בנשים סביב מעגלי הפוריות, על כך אפרט במאמר זה. לחסר בברזל אצל נשים

להמשך קריאה »
קרן זלדמן | דיאטנית פוריות - ביוץ ותזונה

ביוץ ותזונה

בעיות ביוץ הן אחת הבעיות המרכזיות הגורמות לאי פריון בקרב נשים. בעיות ביוץ יכולות להגרם מסיבות שונות, ביניהן: חוסר איזון הורמונלי חוסר איזון הורמונלי יכול

להמשך קריאה »
דילוג לתוכן