הבלוג שלי

אכילה רגשית ועליה במשקל בטיפולי פוריות

קרן זלדמן | אכילה רגשית ועליה במשקל בטיפולי פוריות

קרן זלדמן- דיאטנית פוריות

פעמים רבות, עלייה במשקל והשמנה מקושרת לטיפולי פוריות. מבחינת רפואית להורמונים יכולה להיות השפעה של צבירת נוזלים שאמורה להתאזן לאחר סיום המחזור הטיפולי והשפעה על תחושות הרעב והשובע.  בפועל נשים רבות שעוברות טיפולי פוריות חוות עלייה במשקל כחלק בלתי נפרד מהטיפולים, כמובן שככל שהטיפול יותר ממושך יש יותר סיכוי לעלייה במשקל.

התסכול, המתח העצום שפעמים רבות יובילו אותנו להתנחם בארוחות עתירות שומן ופחמימות, מתוקים ובנוסף לזה,  פחות פעילות גופנית ממה שאותה אישה הייתה עושה אלמלא טיפולי הפוריות.

מה ההשפעה של ההשמנה על הפוריות? לחצי כאן למאמר שכתבתי בנושא >> האם המשקל באמת משפיע על הפוריות והאם זה בכלל אפשרי לרדת במשקל במהלך טיפולי פוריות?

4 דרכים להפחית את האכילה הרגשית בתקופת טיפולי הפוריות?

  • האם התזונה שלך איכותית ומספקת?

לפני שאפרט על הסיבות הרגשיות, תשאלי את עצמך האם התזונה שלך מספקת אותך? האם לדעתך היא מזינה ועשירה בנוטריינטים שייתמכו בך בתקופה של תכנון ההריון? במידה ואת חושבת שהתזונה שלך לא איכותית מספיק או שאולי הכמות לא מספקת מומלץ להתייעץ עם דיאטנית קלינית/ תזונאית, לוודא שאת אכן אוכלת מספיק ולבצע בדיקות דם כדי לראות האם יש חסרים תזונתיים.

  • להתרכז במטרה

הרבה פעמים הקושי הוא בהשגת הריון ולשם הפוקוס ממוקד, מלבד ההיריון הרצוי והמבורך כדאי להגיע להיריון הזה במצב בריא, כשת מזינה את הגוף שלך במזון איכותי, כזה שיאפשר לעובר שלך את נקודת הפתיחה הטובה ביותר, גם בהריון ואפילו לאחר הלידה, כמו כן כניסה להריון במשקל תקין יסייע בהפחתת סיכון לסכרת הריון.   

  • מאחורי כל התנהגות יש כוונה חיובית

מה זה בדיוק אומר? שכל התנהגות שלנו- במקרה הזה אכילה נועדה בכדי לספק לנו צורך מסוים, זה יכול להיות נחמה, רוגע, תחושה טובה והרשימה יכולה להיות ארוכה מאוד כשמדובר באכילה.

 אז אני מזמינה אותך לשאול את עצמך, בכנות, מה את מרגישה עכשיו? מה יכול להרגיע אותך ולו במעט, איזו פעולה מלבד אכילה (בהנחה שלא מדובר ברעב פיזי) תאפשר לך להרגיש רגועה יותר? זה יכול להיות כל דבר שעובד עבורך.

  • תזכירי לעצמך שכל רגש שאת מרגישה הוא לגיטימי!

מותר לך לכעוס, לקנא, לבכות, זה יירגע, תאפשרי לעצמך להרגיש, להתפרק. ואת יודעת מה? מותר לך גם ליהנות, לצחוק, לצאת לבלות ולהשקיע בעצמך! מותר לך גם להיות שמחה, ללכת למספרה, לחזור לתחביבים שלך! ואם כבר שכחת מה הם, תתנסי בדברים חדשים, אולי תופתעי לגלות שגם בתקופה הקשה הזאת עדיין אפשר ליהנות ולשמוח.

  • אל תישמרי בבטן!

תקבלי תמיכה, את לא צריכה להתמודד עם זה לבד, עד כמה שזה נשמע לא הגיוני כרגע, התקופה הקשה הזאת יכולה להיות מחזקת ומעצימה. תפני לעצמך מקום בבטן למה שחשוב באמת.

בהצלחה ובאהבה

קרן

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן