הבלוג שלי

השפעת ויטמין D בטיפולי פוריות ובתסמונת השחלות הפוליציסטיות

קרן זלדמן | השפעת ויטמין D בטיפולי פוריות ובתסמונת השחלות הפוליציסטיות

קרן זלדמן, דיאטנית פוריות

במטה אנליזה שפורסמה ב-  Human Reproduction , בדקו 11 מחקרי עוקבה שבחנו את הקשר בין רמות ויטמין  D לשיעורי לידת חי ב- 2700 נשים שעוברות טיפולי פוריות.

הסיקו שבנשים שעוברות טיפולי פוריות (לא מתייחס להזרעות) והן בעלות רמות ויטמין D  מספקות יש יותר לידות חי מאשר בנשים עם חסר/ רמות בלתי מספיקות של ויטמין D.

כמו כן, נשים עם רמות מספקות של ויטמין  D היו עם סבירות גבוה יותר להשגת היריון בהשוואה לנשים עם חסר או רמות בלתי מספיקות (לא נמצא קשר בין רמות ויטמין D להפלות).

במחקר אחר שפורסם בשנת 2013 ובדק את השפעת תיסוף בויטמין D בנשים עם תסמונת השחלות הפוליציסטיות PCOS נצפתה עלייה משמעותית בעובי רירית הרחם אך ללא עלייה משמעותית בשיעורי ההריונות.

הראיות מהמחקרים אינן חד משמעיות למרות שתוצאות נמוכות בטווח של חסר קשורות לתוצאות פחות טובות של הטיפול.

מחקר נוסף שפורסם בשנת 2019 ב- American Journal of Obstetrics & Gynecology בדק השפעת תזונה לשיפור הפוריות ותוספי תזונה ביניהם ויטמין D מצא שהשילוב בין התזונה לשיפור הפוריות לתוספי התזונה קשור לסבירות גבוה יותר ללידת חי בקרב נשים שעוברות טיפולי פוריות.

מה הרמות הרצויות של ויטמין D?

בטבלה שצירפתי תוכלו לדעת מה ההגדרה של- חסר/ רמה בלתי מספקת ומספקת של ויטמין D

יחידות מידה ng/ml יחידות מידה nmol/l  
<20 50> חסר
21-29 50-75 לא מספיק
>30 75< רמה מספקת

אז מה מומלץ לעשות?

כדאי לעשות בדיקות דם לרמות ויטמין D, במידה ויש חסר או רמות בלתי מספקות התייעצי עם תזונאית קלינית/ הרופא לגבי המינון המומלץ עבורך.

להתאמה אישית של תזונה ותוספים את מוזמנת לפנות אליי.

בהצלחה

קרן

מאמרים נוספים

קרן זלדמן | דיאטנית פוריות - ביוץ ותזונה

ביוץ ותזונה

בעיות ביוץ הן אחת הבעיות המרכזיות הגורמות לאי פריון בקרב נשים. בעיות ביוץ יכולות להגרם מסיבות שונות, ביניהן: חוסר איזון הורמונלי חוסר איזון הורמונלי יכול

להמשך קריאה »