הבלוג שלי

IVF-מה עוד אפשר לעשות בכדי לשפר את סיכויי הצלחת הטיפול?

קרן זלדמן | IVF-מה עוד אפשר לעשות בכדי לשפר את סיכויי הצלחת הטיפול?

קרן זלדמן דיאטנית פוריות

אף אחד לא מכין אותך לרגע שאת מגלה שתיאלצי לעבור טיפולי פוריות בכדי להרות, אחד המאפיינים המשמעותיים בטיפולי פוריות זה חוסר וודאות וסטרס, נכון שאין לך שליטה בדיוק מתי תכנסי להיריון אך גם בתוך הסיטואציה הזאת יש דברים שהם בשליטתך ויכולים לסייע להצלחת ולקיצור תקופת טיפולי הפוריות.

 

  • הכיני את הגוף שלך בצורה האופטימלית להריון

דגשים:

  • משקל

שמירה על משקל תקין.

מחושב ע”פ מדד ה- BMI ׁׁ (לחישוב הקלידי במחשבון: משקל לחלק לגובה כפול הגובה).

תוצאה של מתחת ל18.5 מוגדרת כתת משקל ויכולה להשפיע לרעה על הסיכויים להרות ועל הופעת הווסת

תוצאה בטווח 18.5-24.9 מוגדרת כמשקל תקין

תוצאה של 25 עד 29.9 מוגדרת כעודף משקל

תוצאה של 30 ומעלה מוגדרת כהשמנה

גם אם משקלך תקין ישנה חשיבות לאיכות התזונה שלך, איכות התזונה שלך משפיעה על איכות הביציות.

במידה ויש עודף משקל (מוגדר במדד BMI  מעל 25) או השמנה (BMI מעל 30) מומלצת ירידה מאוזנת במשקל בליווי תזונאית קלינית להתאמת תוכנית תזונה מותאמת  לשלב בו את נמצאת בטיפול שלך.

  • תוסף חומצה פולית

הקפידי ליטול חומצה פולית במינון המומלץ לך, ההמלצה הכללית לנשים שמנסות להרות היא 400 מק”ג ליום, מחקרים שבדקו מינוני חומצה פולית בהקשר לשיעורי הריון מראים שמינון מעט גבוה יותר קשור לשיעורי הריון גבוהים יותר.  אך עדיין אין המלצה גורפת ורשמית. החומצה הפולית חשובה למניעת מומים בתעלה העצבית של העובר. חשוב לדעת- לנשים עם מדד BMI  מעל 30 מומלץ ליטול מינון של 5 מ”ג. **במידה ויש לך בעיה רפואית כלשהיא יש להתייעץ עם הרופא או עם תזונאית קלינית לגבי המינון המומלץ.

  • תוסף יוד

משרד הבריאות ממליץ גם על צריכת יוד במינון של 150-250 מק”ג לפחות חודש לפני שהאישה מתכננת להרות, למשך כל ההיריון ולכל תקופת ההנקה. (כמובן בהתאמה למצבך הרפואי), מצב של היריון הוא מצב שמאתגר את בלוטת התריס, כמו כן משפיע על ההתפתחות של מח העובר.

לקריאת מאמרים שכתבתי בנושא תזונה במהלך טיפולי פוריות לחצי כאן>> בלוג

  • בחירת הרופא

האם שאלת את עצמך מה חשוב לך? ברור שהשגת הריון, אך הדרך לשם כרוכה בהרבה בדיקות, קבלת הנחיות והתמודדות רגשית לא פשוטה, חשוב שהרופא שלך (או שלכם) מלבד מקצועיות, יהיה קשוב למצב שלך, שיהיה זמין עבורך וייתכן שיש פרמטרים נוספים שחשובים לך, תשאלי את עצמך מה הם.

  • תגיעי מוכנה לפגישות הרפואיות

פעמים רבות בסיטואציה שאנחנו נכנסות לרופא פתאום מדברים על נושא מסוים וקל לשכוח לשאול שאלות שחשובות לנו, תבואי מוכנה לפגישות, תרשמי את השאלות מראש. מאותה סיבה אני ממליצה גם לרשום בצורה מסודרת את כל ההנחיות שניתנו.

  • קבלת מענה לשאלות מעבר לטיפול

בדרך כלל עולות שאלות שונות גם בין הטיפולים, בין אם בנוגע ללקיחת התרופות בצורה הנכונה ועוד נושאים שיכולים להשפיע באופן מכריע על המחזור הטיפולי, אל תתביישי לשאול! זאת האחריות שלך

  • בחירה וסינון של מקורות קריאת המידע

שימי לב איפה את קוראת את המידע שלך, לא פעם יש מידע שאינו מבוסס ועלול להציף בחששות ובפחדים שאין להם בסיס אמיתי. אם את מעוניינת לקרוא בפורומים/ קבוצות -עדיף בכאלה שיש מענה מקצועי, אני אישית בתקופת הטיפולים העדפתי לקנות ספרים בשל מודעות לחששות ולהצפה שמידע מיותר עלול לגרום אצלי.

  • חשיבה מחדש

הרופא הוא זה שמכתיב את הפרוטוקול הטיפולי בהתאמה אלייך, אך יותר מדרך 1 מובילה לרומא, במידה והמחזור לא הניב את התוצאות המצופות ניתן לעשות שינוי מסוים, התייעצי עם הרופא מה עוד אפשר לעשות בהתאם לסיטואציה.

  • הפסקה

לא פעם יש תחושה של הפסקה ש”נכפתה” עלינו מכל מיני סיבות: המחלקה לא עובדת במועדים מסוימים, הרופא בנסיעה, המתנה לבדיקות שחשוב לספק למחלקת ה- IVF, שני דברים חשובים בהקשר הזה

תהיי קשובה לעצמך- עם כל הקושי שטיפולי הפוריות מביאים איתם, קל מאוד להישאב למרדף של השגת ההיריון, תעצרי לרגע, קחי נשימה עמוקה ותשאלי את עצמך מה את מרגישה בגוך שלך? הבטן שלך, מה היא אומרת? מה קורה בזוגיות כרגע? ובשאר תחומי החיים?

תסתכלי על התקופה הזאת כעל הזדמנות- הזדמנות להכין את הגוף והנפש למלא אוויר בריאות להמשך הדרך. תתכנני מה את הולכת לעשות בזמן הזה בשביל עצמך.

  • תמיכה

ללא ספק התקופה הזאת היא תקופה קשה שמאופיינת ברמות סטרס גבוהות, לעיתים הסביבה המשפחתית, החברתית, תומכת ככל שתהיה מציבה לנו אתגרים נוספים ואף תחושה של חזיתות נוספות להתמודד איתן, כמו כן ניתן להשפיע על המחשבות והרגשות שלנו בתקופה הזאת, תמיכה מקצועית והכוונה יכולים לעזור לך להתמודד, להפחית את רמות הסטרס ואף לקצר את הדרך להיריון

לשאלות, לליווי ותמיכה בתהליך

את מוזמנת ליצור איתי קשר

בהצלחה

קרן

מאמרים נוספים