הבלוג שלי

איזו “פעילות גופנית” אני עושה?

ולמה במרכאות? כולנו יודעות ויודעים שפעילות גופנית תורמת לשיפור הבריאות הכללית שלנו, מערכת הלב וכלי הדם, עוזרת לנו לשמור במשקל וגם לרדת (בשילוב תזונה מותאמת), מפרישה אנדרופינים שגורמים לנו לתחושה טובה, עוזרת לאזן את רמות הסוכר בדם שלנו ועוד המון יתרונות בריאותיים
ועדיין יש הרבה אנשים שלא עושים פעילות גופנית סדירה, למה?
יכולה להיות גם פה רשימה ארוכה מאוד של סיבות שנשמעות הגיוניות וחלקן פחות
להתמיד בפעילות גופנית יותר קל מאשר להתחיל אותה, להתחיל זה השלב המאתגר ביותר לדעתי.

אתוודה ואגיד שבהרבה תקופות בחיי עשיתי ספורט בכדי לסמן וי,
ישנה תקופה 1 שאני זוכרת שממש נהניתי מספינינג, אך הברכיים שלי קצת פחות. מכל שיעורי האירובי, “ההתלהבות” והקומבינציות שלפעמים היו נחמדות ולפעמים מתסכלות גם שבעתי, הרגשתי שזה לא מותאם למה שאני באמת צריכה. מאז לא ממש מצאתי משהו שאני באמת מתחברת ואוהבת לעשות, שוב, עושה כי “צריך”. כשעושים כי “צריך” המוטיבציה בהתאם, יחד עם זאת גיליתי מה מניע אותי. מה זה אומר?

מוזיקה- מוזיקה גורמת לי לנוע

גמישות ובחירה- אין “מטרה” שאני צריכה להגיע אליה, למה הכוונה? בעבר כשהייתי הולכת לחדר כושר הייתי אומרת לעצמי את הדבר הבא כשאני עולה על מכשיר הקרוס או הסקי- את יורדת מהמכשיר כשאת שורפת 500 קלוריות או כשעברה שעה. תגידו- מי באמת אוהב ש”מכריחים” אותו לעשות משהו? אני ממש לא, בהמשך למדתי לדבר לעצמי קצת אחרת- והייתי אומרת לעצמי שאני יכולה לרדת מתי שבא לי, נחשו מה? נהניתי הרבה יותר!
ויחד עם כל מה שכתבתי עד כה, מצאתי את עצמי מתקשה להתמיד, מהרבה סיבות, 2 ילדים קטנים, ניהול עסק עצמאי והרשימה עוד ארוכה – אבל הסיבה העיקרית הייתה שלא הייתה שם מספיק הנאה!
לפני כשנה וחצי גיליתי שיטה שעבורי הייתה חדשה- nia , לפני שאכתוב את הפילוסופייה שמאחוריי ניה ארשום מה זה עבורי, הגעתי לשיעור הכרות של ניה בהנחיית המורה- נועה קדמן בסטודיו בכפר סבא. פגשתי אישה אמיתית, שהריקוד שהיא מלמדת הוא ריקוד מאפשר, ריקוד של שחרור שמאפשר לטעות, להשמיע את קולי, שמאפשר לכל אישה לבחור את הקצב שלה, את מה שנכון לי, מאפשר שילוב של ריקוד אינטואיטיבי בלי הנחייה בכל שנייה, מה שאפשר הקשבה אמיתית לגוף, לנשמה ולמה שאני צריכה עכשיו.
עבורי השיעורים האלה הם הרבה יותר מ”פעילות גופנית” הם ריפוי, הם הבעה, קל לי להתמיד כי אני פשוט נהנית מהם וכדרך אגב אני רואה את ההשפעות על הגוף, המשקל, דימוי הגוף ושמחת החיים!
העיקרון הראשון של ניה –
JOY OF MOVEMENT
כשביקשתי מנועה לכתוב לי על השיטה לא קראתי את מה שרשמה אלא רק לאחר שאני כתבתי מה השיעורים האלה עבורי.

ממפי מורתי הנפלאה- נועה קדמן-
שיטת ניה NIA Dance Technique
ריקוד ניה (Nia Dance) הוא תוכנית גוף-נפש המשכללת את הכושר, היציבה ויכולת התנועה במרחב שלנו. ניה הוא שילוב בין הרכות וההבעה שבמחול, העוצמה והדיוק שבאומנויות הלחימה, יציבה, נשימה ושלד מתורות הריפוי.

הפילוסופיה של ניה היא – בריאות דרך תנועה. ניה הוא ריקוד המכוון להקשבה, גילוי עצמי ושחרור של הגוף, מאפשר להתחבר לתחושות הגוף במישור הפיסי והתודעתי-פנימי ומאפשר ליצור דרך של ריפוי דרך תנועה והנאה.
ניה מוכרת כיום בעולם כשיטה בטוחה בתחום סיבולת לב-ריאה. ניה מציעה שילוב מרתק לאימון הגוף והנפש, בהיותה שיטה דינמית מאוד בד בבד עם הנאה גדולה והתבוננות עמוקה פנימה.
ניה הוא ריקוד המכוון להקשבה, גילוי עצמי ושחרור של הגוף, הניה מאפשרת לנו להתחבר לחלק הראשוני בנו שרוצה לזוז, ליהנות, לפתח את הכושר ולחוות יצירתיות. ניה מאפשר לנו ללמוד לרקוד.
ניה מתאימה לכל אדם שאוהב לנוע ולרקוד, ללא קשר למין או נסיון קודם בתחום הריקוד.
ניתן לקרוא עוד באתר – www.noakadman.com
והמלצה ממני- אם עדיין לא מצאת את ה- JOY שלך בכל מה שקשור להנעת הגוף אני ממליצה לך להתנסות ב- nia .

(כמובן בהתאם לרקע הרפואי וליכולת האישית)

מאמרים נוספים